Hopp til hovedinnhold
The Art Dept. - Lag artwork og fysisk cover til ditt eget dataspill!

The Art Dept. - Lag artwork og fysisk cover til ditt eget dataspill!

Kunst
Datakultur

Hva skjer?

The Art Dept. - Lag artwork og fysisk cover til ditt eget dataspill!

2 dagers workshop med Kevin Bayliss (Rare, UK), kjent som mannen bak den moderne Donkey Kong m.m. Bli en del av kunstavdelingen i et dataspillstudio, og lær å utvikle og designe egne spillkarakterer med veiledning fra en av de store artistene fra gamingbransjen. Fra skisser med blyanter og papir, til digitale versjoner av karakterer og artwork. Dere skal lage det fysiske coveret ditt eget drømme-dataspill, i samarbeid med workshopen “The Audio Dept.” som skal lage spillmusikk og lydeffekter til dette spillet. Du får med deg det fysiske coveret hjem etter workshopen sammen med spillmusikken og lydeffektene.


(OBS - workshopen har 4 bolker som varer over 2 dager. Det er mulig å droppe inn på enkelte av disse bolkene, men vi anbefaler å få med deg alle bolkene så langt du har mulighet til det)


Passer for: Deltakere som liker å tegne, designe karakterer og/eller lage visuell kunst.

Leder

Kevin Bayliss er en britisk videospillgrafiker. Han begynte hos Rare i 1987 og har vært med på å forme flere titler siden den gang, helt fra NES-tiden.

Bayliss står bak designet til mange av karakterene i spill som Battletoads, Killer Instinct, Diddy Kong Racing og Star Fox Adventures, blant andre. Han hadde også ansvaret for å gi Donkey Kong en oppdatering og skape Diddy Kong i Donkey Kong Country.