
Rollespill med Hexagon
Hva skjer?
Spillklubben Hexagon inviterer til nybegynnervennlig rollespill. I rollespill er spillerne slu trollmenn, djerve krigere, eller dyktige etterforskere. Ved hjelp av terninger og en spilleder skal dere fortelle en historie som blir til mens dere spiller den, og bekjempe onde monstre eller løse uutgrunnelige mysterier. Alt foregår i hodene deres og rundt bordet, men dere bestemmer hvordan historien utfolder seg.
På UKM stiller Hexagon med spilleder og alt som trengs for to forskjellige eventyr, (Se nedenfor)
Leder
"Kålåker-barna", et Dungeons and Dragons (5e)-eventyr (Søndag 0930): Det er en verden av magi, drager, og monstre. Modige eventyrere, på jakt etter ære, berømmelse eller bare penger bekjemper dem. Dette eventyret bringer en gjeng pengelense eventyrere til lille Krogvika. De siste fem årene har grønnsakene som vokser på gårdene rundt blitt større og større. Det har brakt mye oppmerksomhet og handelsmuligheter til byen, men nå har de begynt å sporløst forsvinne! En gjeng tapre eventyrere, desperate etter en jobb, melder seg for å løse mysteriet. Men er alt som det ser ut?
«Dødvekt», et Call of Cthulhu-eventyr (Søndag 1500): Verden som vi kjenner den er bare en lekegrind for vesener utenfor vår fatteevne, og vi er deres leketøy. Det å konfrontere eller bare vite om denne universelle sannhet kan drive den mest hardbarkede gal. Vesnenes blasfemiske og misdannede agenter er over alt. Dette eventyret bringer dere til den den transmongolske jernbanen. Dere begynner å ane ugler i mosen når en ansatt klager om mistenkelige lyder fra bagasjevogna. Dere aner at dette er starten på noe større … og farligere. Det er opp til dere å oppklare mysteriet og redde oss alle.